05.11.2013

Suomen Lähikauppa sopi merkittävästä kaupanjärjestelmien palvelukokonaisuuden laajentamishankkeesta Solteqin kanssa

Solteqin Suomen Lähikaupalle toimittama kaupanjärjestelmien palvelukokonaisuus jatkaa yhtiöiden pitkäaikaista yhteistyötä ja Solteqin strategian mukaista kehityskaarta. Hanke laajentaa samalla Solteqin ja Appelsiinin joulukuussa 2012 alkanutta yhteistyötä, joka on kasvanut vuoden aikana kattavaksi palvelukumppanuudeksi. Yhteistyömalli mahdollistaa palveluiden keskittämisen kahdelle toimijalle monen eri yhteistyökumppanin sijaan.

Solteqin kanssa lokakuun lopussa laajennettu yhteistyösopimus kattaa kaikkien Suomen Lähikaupan myymälöiden käytössä olevien ohjelmisto- ja laitteistoratkaisujen huolto- ja tukipalvelut sekä näiden palveluhallinnan.

- Tämä on meille tärkeä palveluvalikoimamme laajennus. Pystymme nyt tarjoamaan kokonaispalvelua myymäläverkkoon yhden kontaktipisteen periaatteella, ja palvelupyynnöt ratkotaan taustalla, kotimaisella kumppaniyhteistyöllä, toteaa Solteqin jatkuvuuspalveluiden johtaja Kai Hinno.

– Lähikaupalle on merkittävä asia, että jatkossa kaikkien myymälöissä käytössä olevien ohjelmisto- ja laitteistoratkaisujen huolto- ja tukipalvelut tulevat yhden toimijan eli Solteqin kautta. Tämän myötä uskomme, että palveluiden toimivuus paranee entisestään, kertoo Suomen Lähikaupan tietohallintojohtaja Janne Jakola.

- Solmimamme sopimus Suomen Lähikaupan kanssa on strategiamme ytimessä. Haluamme kehittyä jatkossakin kaupan ja logistiikan kumppanina, jolloin pystymme tarjoamaan kattavaa kokonaispalvelua asiakkaillemme. Olemme innostuneita tästä mahdollisuudesta kehittyä yhdessä asiakkaidemme kanssa, kommentoi Solteqin toimitusjohtaja Repe Harmanen. Lisäksi yhteistyö Appelsiinin ja Elisan kanssa on toimivaa ja helppoa. Yhdessä tarjoamme entistä parempia palveluita asiakkaidemme eduksi, jatkaa toimitusjohtaja Harmanen.

Suomen Lähikauppa Oy Tietohallintojohtaja Janne Jakola, puh. +358 20 700 3049

Solteq Oyj Johtaja, jatkuvuuspalvelut Kai Hinno, puh. +358 40 844 4236

Suomen Lähikauppa Oy on Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavarakauppayritys, jolla on kaksi valtakunnallista kauppaketjua: Siwa ja Valintatalo. Kauppoja on lähes 670, henkilöstöä noin 5300 ja asiakkaina lähes kaikki suomalaiset. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2012 noin 1,0 mrd euroa. www.lahikauppa.fi

Solteq on johtava kaupan ja palvelualan ohjelmistopalveluyhtiö. Tarjoamme kestävää kumppanuutta ja markkinoiden laajimman valikoiman palveluja koko toimitusketjun optimoinnista kuluttaja-asiakastiedon hallintaan. Teknologiariippumattomat ratkaisumme auttavat asiakkaitamme ohjaamaan liiketoimintaansa mahdollisimman tehokkaasti ja kattavasti. www.solteq.com