07.07.2015

Solteqin ja Descomin yhdistyminen synnyttää Pohjois-Eurooppaan ainutlaatuisen monikanavaisen kaupankäynnin palvelutalon

Solteq Oyj Lehdistötiedote 7.7.2015 klo 16.30

Solteqin ja Descomin yrityskaupan vahvistumisen myötä yhdistyy digitaalisen kaupan edelläkävijyys sekä toimitusketjun tehokkuus yhdeksi kokonaisuudeksi.

Solteqin ja Descomin ratkaisu- ja palvelutarjoamat täydentävät erinomaisesti toisiaan. Palvelut kattavat kaiken kaupan taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka. Solteqin kokonaisratkaisut toimitusketjun ohjaamisesta yhdistettynä Descomin digitaalisen kaupan ja markkinoinnin ratkaisuihin tarjoavat kaikki aidon monikanavaisen kaupan palvelut yhdestä osoitteesta.

Uusi strategia syksyn aikana

Yrityskauppa toteuttaa Solteqin ja Descomin nykyisiä strategioita. Uusien palvelujen myötä voidaan asiakkaille tarjota kattavammat ratkaisut. Uuden strategian keskeiset suuntaviivat ovat kannattavuus, kasvu ja Pohjois-Euroopan parhaan digitaalisen kaupankäynnin toimijan luominen. Uusi kokonaisuus mahdollistaa asiakkaille ja asiantuntijoille ainutlaatuisen kehittymismahdollisuuden teknologian ja modernin kaupankäynnin huipulla. Jatkuvuus ja asiakaskokemus pidetään vahvana toiminnan keskiössä. ”Tarjoamme asiakkaillemme ainutlaatuisen palvelukokonaisuuden, jota ei ole aiemmin ollut Pohjoismaiden alueella. Näen, että yhdistymisestä jo saamamme asiakaspalaute on positiivinen merkki uuden toimijan tarpeellisuudesta modernissa digitaalisessa kaupankäynnissä. Olemme siirtyneet puheista tekoihin ja lunastukseen, ja uskon, että kansainvälistymiskehityksemme kiihtyy oleellisesti seuraavien vuosien aikana”, toteaa Solteq Oyj:n toimitusjohtaja Repe Harmanen.

”Yhdistymisen jälkeen tapahtuneet omistusrakenteen muutokset edistävät kehittymistämme aidoksi pohjoiseurooppalaiseksi johtavaksi asiantuntijataloksi. Tulemme tarkentamaan strategiamme alkusyksyn aikana ja kerromme sidosryhmillemme toimintamme painopisteet sekä miten jatkossa lunastamme meihin kohdistuvat odotukset ja lupaukset.”

Asiantuntemus ja osaaminen suurin voimavara

Toteutuneen yrityskaupan myötä uudesta yhtiöstä tulee n. 550 henkilön asiantuntijatalo. Molempien yritysten vahvuus on henkilöstön osaamisessa. Integraation valmistuttua tämä asiantuntemus voidaan yhdistää asiakkaiden hyväksi. Prosessit ja ratkaisut toteutetaan monikanavaisuuden parhaita käytäntöjä hyödyntäen ja tuloksena on virtaviivainen ja selkeä kokonaisuus. Asiakkaat saavat tehokkaan toimitusketjun ohjauksen, joka palvelee sekä kivijalan että digitaalisen kanavan kaupankäyntiä ja monikanavaista asiakaskokemuksen johtamista.

”Nykyisten ja tulevien meillä toimivien asiantuntijoiden kannalta muutos on positiivinen: tarjoamme alan ammattilaisille huippupaikan digitaalisen kaupankäynnin näköalapaikalla ja mahdollisuuden auttaa Pohjois-Euroopan johtavia toimijoita menestymään moderneilla teknologioilla”, kertoo Repe Harmanen.

Descom Oy:n toimitusjohtaja Juha Harju jatkaa: ”Asiantuntijamme ja me yrityksenä haluamme olla digitaalisen kaupankäynnin edelläkävijä ja siksi me panostamme myös jatkossakin oppimiseen. Tavoitteena on käynnistää ainutlaatuinen oppimisohjelma ja akatemia nykyisille sekä tuleville huippuosaajillemme. Suunnittelu käynnistyy syksyllä integraation aikana.”

Repe Harmanen

Toimitusjohtaja, Solteq Oyj

repe.harmanen@solteq.com

Juha Harju

Toimitusjohtaja, Descom Oy

juha.harju@descom.fi

Solteq Oyj on kotimainen kaupan ja palveluliiketoiminnan ohjelmistopalveluyhtiö, joka ainoana Suomessa keskittyy kotimaisen kaupan ja palvelusektorin liiketoimintaa tukeviin erikoisratkaisuihin. Tarjoamme kestävää kumppanuutta ja markkinoiden laajimman valikoiman palveluja koko toimitusketjun optimoinnista kuluttaja-asiakastiedon hallintaan. Teknologiariippumattomat ratkaisumme auttavat asiakkaitamme ohjaamaan liiketoimintaansa optimaalisesti.

Descom Oy on uuden ajan markkinointi- ja teknologiayritys. Tehtävämme on rakentaa asiakaskokemuksesta asiakkaidemme kilpailuetu monikanavaisessa maailmassa. Olemme riittävän pieniä välittämään ja riittävän isoja kantamaan. Liikevaihtomme oli 40 miljoonaa euroa vuonna 2014 ja henkilöstöä on 240 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa.