29.04.2014

Solteq toimittaa Punaisen Ristin Kontti–ketjulle myymälätoimintojen kokonaisratkaisun

Solteq toimittaa Punaisen Ristin Kontti-ketjulle helppokäyttöisen myymälätoimintojen kokonaisratkaisun, joka koostuu Microsoft Dynamics NAV toiminnanohjaus- ja Solteq POS kassaratkaisuista. Tavoitteena on tukea Kontti –kierrätystavaratalojen kehitystä nykyaikaisella ja helppokäyttöisellä järjestelmällä.

Kontti-ketjuun kuuluu 11 myymälää. Ketjun tarkoitus on kerätä varoja Punaisen Ristin auttamistoimintaan myymällä Punaiselle Ristille lahjoitettuja tuotteita. Se tarjoaa myös työllistämispalveluja pitkäaikaistyöttömille sekä työkokeilussa oleville henkilöille. Palvelumme työsuhteet ovat lyhyitä ja henkilökunnan vaihtuvuus on suurta. Uuden ratkaisun tulee olla nopeasti opittava, kassatoiminnoilta odotetaan joustavaa ja nopeaa asiakaspalvelua. Sen lisäksi ratkaisun tulee tukea toimintamme eritysvaatimuksia, eli lahjoituksiin perustuvaa valikoimaamme kertoo johtaja Sari Nikkola Suomen Punaisesta Rististä. Toiminnanohjauksessa onkin käytettävyyden ja asiakaspalvelun lisäksi varmistettava ajantasainen tieto tukemaan hinnoittelua jatkuvasti muuttavassa valikoimassa, jatkaa Nikkola.

Tarkoituksena on saada kaikki 11 Kontti-myymälää yhtenäisen myymäläjärjestelmän piiriin vuoden 2014 aikana. Suomen Punainen Risti on esimerkki toimijasta, jolla on selkeä tahtotila kehittää toimintaansa ja mahdollistaa myös liiketoiminnan sujuva toiminnanohjaus tulevaisuudessa. Punaisen Ristin Veripalvelulla on entuudestaan käytössä Solteqin toimittama Dynamics NAV-ratkaisu lääketarvikkeiden ja materiaalien hallinnassa. Kokonaisuus sisältää hankinnan, varastoinnin ja myynnin sekä koko organisaation taloushallinnon. Järjestelmällä keskitettiin toiminnot ja data keskitettyyn paikkaan tehostaen liiketoiminnan prosesseja, kertoo Solteqin liiketoimintajohtaja Petri Lindholm.

Solteq on kehittänyt ja toimittanut asiakkailleen Microsoftin kaupalle tarkoitettuja ratkaisuja jo usean vuoden ajan. Myymälä-, logistiikka-, talous- ja muut kaupan tarvitsemat toiminnot saumattomasti yhdistäviin Microsoft Dynamics–tuotteisiin on Solteqin toimesta tehty kaupan erityistarpeet huomioivia lisäratkaisuja. Tavoitteenamme on tuottaa asiakkaille kokonaisratkaisuja, joilla taataan tehokas toiminnanohjaus niin kivijalka- kuin verkkokaupassakin, jatkaa Lindholm.

Suomen Punainen Risti, Kontti-ketju Sari Nikkola, johtaja, puh. +358 40 588 3442 sari.nikkola@redcross.fi

Solteq Oyj Petri Lindholm, liiketoimintajohtaja, puh. +358 400 420 583 petri.lindholm@solteq.com

Suomen Punaisen Ristin Kontti-kierrätystavaratalot ovat jo yli 10 vuoden ajan tukeneet Punaisen Ristin varainhankintaa myymällä Punaiselle Ristille lahjoitettuja tuotteita. Ketju toimii 11 paikkakunnalla ja tarjoaa myös matalan kynnyksen työmahdollisuuden vuosittain yli 1000 pitkäaikaistyöttömälle.

Solteq Oyj on johtava kotimainen kaupan ja palveluliiketoiminnan ohjelmistopalveluyhtiö. Tarjoamme kestävää kumppanuutta ja markkinoiden laajimman valikoiman palveluja koko toimitusketjun optimoinnista kuluttaja-asiakastiedon hallintaan. Teknologiariippumattomat ratkaisumme auttavat asiakkaitamme ohjaamaan liiketoimintaansa optimaalisesti