23.06.2016

Solteq Oyj käynnistää kaupankäynnin taustajärjestelmäratkaisuja koskevan tehostamisohjelman

Solteq Oyj pörssitiedote 23.6.2016 klo 8.00

Solteq Oyj on kertonut 25.5.2016 uudesta kasvustrategiastaan. Samassa yhteydessä olemme kertoneet nostavamme kannattavuustasoa tekemällä toiminnallisia parannuksia.

Haluamme varmistaa, että kaupankäynnin ratkaisumme ovat jatkossakin parhaat ja kustannustehokkaimmat vaihtoehdot asiakkaillemme. Haluamme strategiamme mukaisesti parantaa kannattavuuttamme, ja olemme siksi käynnistäneet kaupankäynnin taustajärjestelmäratkaisuja koskevan tehostamisohjelman.

Kaupankäynnin taustajärjestelmäratkaisuja koskevan tehostamisohjelman taustalla on elinkaareltaan vanhempien teknologia-alueiden kysynnän laskeminen sekä kaupankäynnin taustajärjestelmäratkaisujen tilausmäärän väheneminen. Yhtenä tehostamisohjelman toimenpiteenä olemme käynnistäneet yhteistoimintaneuvottelut SAP, NAV, AX ja Tekso –liiketoiminta-alueilla. Arvioimme, että mahdolliset henkilövaikutukset voivat toteutuessaan johtaa enimmillään 25 henkilön lomautuksiin.

Solteqin liiketoimintajohtaja Tiina Honkiniemi toteaa: ”Murros kaupankäynnissä näkyy myös omassa liiketoiminnassamme. Toisaalta olemme osaltamme viemässä kaupankäyntiä kohti modernimpaa ja digitaalisempaa arkea, ja niitämme hyviä tuloksia digitaalisen kaupankäynnin ytimen ympärillä. Toisaalta meidän pitää tarkastella kriittisesti omaa ratkaisuvalikoimaamme, ja pitää huoli siitä, että se pysyy houkuttelevana ja kilpailukykyisenä myös huomisen maailmassa. Ja tehdä tarvittaessa ikävämpiäkin toimenpiteitä.”

Solteq Oyj pitää tulosohjeistuksensa ennallaan, ja arvioi liikevaihtonsa kasvavan merkittävästi vuoden 2015 tasosta. Liiketuloksen ja liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan niin ikään kasvavan vuoden 2015 tasosta.

Repe Harmanen, CEO
    Puh 0400 467 717
    sähköposti repe.harmanen@solteq.com

Tiina Honkiniemi, VP, Client Technologies
    Puh 040 844 4228
    sähköposti tiina.honkiniemi@solteq.com

Solteq on digitaalisen kaupankäynnin asiantuntija. Saman katon alta saat kokonaisratkaisut monikanavaiseen kaupankäyntiin: taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka – toimitusketjun ohjaamisesta digitaaliseen markkinointiin. Meillä on intohimoa toimittaa asiakkaillemme odottamaton – nopeasti muuttuvassa maailmassa tarvitset kumppanin, joka toimittaa sinulle tänään sen, minkä tarvitset huomenna. Työllistämme noin 500 asiantuntijaa kolmessa eri maassa ja teemme toimituksia  Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan, Aasiaan ja Australiaan. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 54 miljoona euroa.

Solteqin ratkaisuvalikoima kattaa koko digitaalisen kaupankäynnin ketjun. Moderneimpien digitaalisen kaupankäynnin ydinratkaisuiden ympärille tarvitaan taustaratkaisuja, kuten toiminnanohjausjärjestelmä, jotta digitaalisen kaupankäynnin asiakaskokemus saadaan välittymään asiakkaille parhaalla mahdollisella tavalla. Maailma kuitenkin kehittyy nopeasti, ja haluamme muuttua etujoukoissa maailman mukana.