11.11.2010

Solteqille uusi johtoryhmä

Solteq Oyj PÖRSSITIEDOTE 11.11.2010 klo 9:00

Olemme muuttaneet Solteqin ylimmän johdon rakennetta paremmin huomioimaan yhtiömme tämän hetken haasteita sekä parantamaan toimintaamme niillä alueilla, jotka näemme tulevaisuuden toimintamme kannalta tärkeimmiksi. Haluamme palvella paremmin ja tehokkaammin nykyisten ja tulevien asiakkaidemme liiketoimintaa sekä vastata nopeammin heidän tarpeisiinsa nyt ja tulevaisuudessa.  Osavuosikatsauksessa 3.11.2010 mainittu strategiatyö jatkuu hallituksen ja uuden johtoryhmän työnä suunnitelmien mukaisesti.

Solteq Oyj:n johtoryhmän kuuluvat 1.12.2010 alkaen:  Mira Sohlman, Liiketoimintajohtaja ERP Matti Saastamoinen, Liiketoimintajohtaja EAM Jouko Kiiveri, Liiketoimintajohtaja DATA Markus Mäkelä, Liiketoimintajohtaja STORE Riina Tervaoja, Projektiliiketoiminnanjohtaja Kai Hinno, Kehitysjohtaja Mari Kuha, HR-johtaja Mika Sipilä, Myyntijohtaja Antti Kärkkäinen, Talousjohtaja Repe Harmanen, Toimitusjohtaja ja johtoryhmän puheenjohtaja Johtoryhmän uusien jäsenten esittelyt: Liiketoimintajohtaja, ERP, Mira Sohlman, 33 v, tradenomi (ylempi amk). Hän on toiminut 13 vuotta Solteqissa erilaisissa toiminnanohjausjärjestelmiin liittyvissä tehtävissä ohjelmistosuunnittelusta liiketoiminnan johtoon. Mira siirtyy tähän tehtävään Ratkaisut-yksikön ERP -liiketoiminnan johtajan tehtävistä. Liiketoimintajohtaja, EAM, Matti Saastamoinen, 31 v, DI. Hän on toiminut Solteqissa kunnossapidon ja huoltopalvelujen järjestelmien myynnin ja asiakashallinnan tehtävissä vuoden 2008 alusta lähtien, viimeisimpänä EAM -alueen Myynti&Asiakkuudet-tiimin päällikkönä, josta hän siirtyy uuteen tehtävään. Ennen Solteqia hän on toiminut Andritz Oy:n palveluksessa myynnin, projekti- ja ostotoiminnan sekä liiketoiminnan kehityksen tehtävissä.  Liiketoimintajohtaja, DATA, Jouko Kiiveri, 50 v, insinööri. Hän on aiemmin toiminut mm. Artekus Oy:n toimitusjohtajana sekä viimeisen vuoden ajan DATA- yksikön johtajana Ratkaisut-yksikössä. Liiketoimintajohtaja, STORE, Markus Mäkelä, 38 v, yo. Hän on ollut yhtiön palveluksessa kuusi vuotta, toimien mm. tukku- ja vähittäiskaupan yksikössä sekä kassajärjestelmien parissa erilaisissa tehtävissä.  Markus siirtyy uuteen tehtävään Ratkaisut-yksikön STORE Liiketoiminnan johtajan tehtävistä. Projektiliiketoiminnanjohtaja, Riina Tervaoja, 34 v, KTM. Hän on toiminut sovellus-, projekti- ja konsultointiliiketoimintojen talousjohto- ja controllertehtävissä kuuden vuoden ajan Fujitsu Services Oy:ssä sekä Hewlett- Packardilla. Tätä ennen hän on toiminut VR-yhtiöissä talouskontrollerina. Hänellä on vahva kokemus projekti- ja sovellusliiketoiminnan tuloksellisista toiminnoista. Kehitysjohtaja, Kai Hinno, 47 v, datanomi. Hän on toiminut pääosan urastaan Compaqin ja HP:n palveluliiketoiminnassa eri johtotehtävissä koti- ja ulkomailla. Uuteen tehtäväänsä hän siirtyy Fujitsu Services Oy:n sovellusliiketoiminnan tuotantojohtajan tehtävästä. Hänellä on kokemusta myös myynti- ja markkinointitehtävistä Compaqilla sekä ohjelmointitausta finanssisektorilta. HR-johtaja, Mari Kuha, 32 v, KM. Mari on aiemmin toiminut mm. konsulttina henkilöstön kehittämisen parissa Pöyry Oy:ssä, organisaatioiden kehittämisen parissa Yliopistokeskus Chydeniuksessa Kokkolassa (2004-2005) ja Pohto Oy:ssä Oulussa (2001-2004). Ennen siirtymistään uuteen tehtävään Mari on toiminut henkilöstöpäällikkönä Fujitsu Services Oy:ssä. Mari aloittaa uudessa tehtävässään 17.1.2011. 15.10.2010 ilmoitetun mukaisesti myyntijohtaja Mika Sipilä toimii yhtiön myyntijohtajana ja johtoryhmän jäsenenä.

Solteq Oyj:n hallitus on nimittänyt talousjohtaja Antti Kärkkäisen toimimaan tarvittaessa toimitusjohtajan sijaisena 1.12.2010 alkaen. Ilmari Vallo, joka on toiminut Ratkaisut-yksikön johtajana, jättää yhtiön vuoden vaihteessa. Hänen aikanaan Ratkaisut-yksikkö aloitti toiminnan muutoksen ja kehittämisen, josta uuden johtoryhmän on hyvä kehittää toimintaa uudessa organisaatiomallissa eteenpäin.  Liiketoiminnan jakoon neljässä yksikössä (ERP, DATA, EAM ja STORE) ei ole tullut muutoksia.

SOLTEQ OYJ

Lisätietoja antaa:

Toimitusjohtaja Repe Harmanen, Puh 0400 467 717, sähköposti repe.harmanen@solteq.com

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet