25.05.2022

Tulosvaroitus: Solteq Oyj laskee tulosohjeistustaan vuodelle 2022 liikevaihdon ja liikevoiton osalta

Sisäpiiritieto
    25.5.2022, kello 09.00

Solteq Oyj:n liikevaihdon ja kannattavuuden kehityksen ennustetaan olevan aikaisemmin arvioitua heikompaa.

Uusi tulosohjeistus vuodelle 2022 on: Solteq-konsernin liikevaihdon odotetaan kasvavan ja liikevoiton heikkenevän.

Erityisesti Solteq Utilities -liiketoiminnan arvioitua suuremmat panostukset tuotekehitykseen ja kasvaneet projektitoimituskustannukset tulevat heikentämään kannattavuutta sekä vähentämään asiakaslaskutusta kuluvalla tilikaudella ennustettua voimakkaammin.

Vuoden ensimmäisen osavuosikatsauksen yhteydessä 28.4.2022 julkistettu tulosohjeistus vuodelle 2022 oli: Solteq-konsernin liikevaihdon odotetaan kasvavan selvästi ja liikevoiton paranevan.

Yhtiön pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet säilyvät ennallaan. Solteq Oyj:n 1.1.–30.6.2022 puolivuosikatsaus julkaistaan 11.8.2022.

Vantaalla, 25. huhtikuuta 2022

SOLTEQ OYJ
    HALLITUS

Väliaikainen toimitusjohtaja, talousjohtaja Kari Lehtosalo
    Sähköposti: kari.lehtosalo@solteq.com

Solteq on pohjoismainen IT-palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, joka on erikoistunut liiketoiminnan digitalisaatioon sekä toimialakohtaisiin ohjelmistoihin. Keskeisiä toimialoja, joista yhtiöllä on pitkäaikainen kokemus, ovat vähittäiskauppa, teollisuus, utilities ja palvelut. Solteq palvelee asiakkaitaan Euroopan laajuisesti yli 650 IT-alan ammattilaisen voimin. Yhtiön toimistot sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa.