25.11.2022

Solteq päivittää strategiaansa: energiasektori, kaupan ala ja sähköinen kaupankäynti liiketoiminnan keskiöön

25.11.2022, kello 08.00

Solteq Oyj on päivittänyt liiketoimintastrategiaansa. Strategiatyön keskeisimpänä tavoitteena oli kirkastaa näkemys yhtiön kilpailuedusta sekä keskittää liiketoiminnot tukemaan tunnistettuja vahvuuksia. Päivitetyn strategian myötä ohjelmistoratkaisuja ja asiantuntijapalveluita pystytään tarjoamaan entistä keskitetymmin energiasektorille ja kaupan alalle sekä sähköisen kaupankäynnin tarpeisiin.

Strategiapäivitys tuo muutoksia Solteqin johtamisjärjestelmään ja raportointirakenteeseen. Tilikaudesta 2023 alkaen konsernin raportoitavat liiketoimintasegmentit ovat Utilities sekä Retail & Commerce. Utilities-segmentti tarjoaa ohjelmistoratkaisuja ja asiantuntijapalveluita energiasektorille ja Retail & Commerce -segmentti kaupan alalle sekä sähköiseen kaupankäyntiin.

Toimialakohtaiset ohjelmistoratkaisut perustuvat jatkossakin sekä yhtiön omiin tuotteisiin että valittuihin päämiestuotteisiin. Kasvua tavoitellaan tulevaisuudessa omiin tuotteisiin perustuvalla liiketoiminnalla sekä laadukkailla kolmansien osapuolten ratkaisuilla, kuten hiljattain valikoimaan lisätyllä Salesforce-pohjaisella energiasektorin ohjelmistoratkaisulla.

Solteq järjestää pääomamarkkinapäivän 18. tammikuuta 2023, jolloin yhtiön johto antaa lisätietoja strategisista painopistealueista ja markkinanäkymistä. Englanninkielinen tilaisuus on kaikille avoin ja sitä voi seurata suorana webcastin kautta. Esitysmateriaalit ovat saatavilla myöhemmin Solteqin verkkosivuilla osoitteessa
    www.solteq.com.

Yhtiön pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet päivitetään tammikuun 2023 alussa ennen pääomamarkkinapäivää.

Toimitusjohtaja Aarne Aktan
    Puhelin: +358 40 342 4440
    Sähköposti: aarne.aktan@solteq.com

Talousjohtaja Kari Lehtosalo
    Puhelin: +358 40 701 0338
    Sähköposti: kari.lehtosalo@solteq.com

Jakelu

Nasdaq OMX Helsinki

Solteq on pohjoismainen IT-palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, joka on erikoistunut liiketoiminnan digitalisaatioon sekä toimialakohtaisiin ohjelmistoihin. Keskeisiä toimialoja, joista yhtiöllä on pitkäaikainen kokemus, ovat vähittäiskauppa, teollisuus, utilities ja palvelut. Solteq palvelee asiakkaitaan Euroopan laajuisesti yli 650 IT-alan ammattilaisen voimin. Yhtiön toimistot sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa.