01.10.2020

Solteq Oyj:n 23 000 000 euron suuruisen joukkovelkakirjalainan listalleottoesite saatavilla

Solteq Oyj, pörssitiedote, 1.10.2020 klo 15.00

Solteq Oyj (”Solteq” tai ”Yhtiö”) tiedotti 15.9.2020 päätöksestään laskea liikkeeseen uusi joukkovelkakirjalaina. Uusi nimellisarvoltaan 23 000 000 euron suuruinen kiinteäkorkoinen vakuudeton senior-ehtoinen joukkovelkakirjalaina (”Uusi Joukkovelkakirjalaina”) erääntyy 1.10.2024, sille maksetaan kiinteää 6,00 prosentin vuotuista korkoa ja se voidaan lunastaa takaisin ennen lopullista eräpäivää.

Finanssivalvonta on tänään hyväksynyt Uuden Joukkovelkakirjalainan listalleottoesitteen, joka on saatavilla englanninkielisenä yhtiön internetsivuilta osoitteesta https://www.solteq.com/fi/sijoittajat/tiedotteet-ja-julkaisut/listalleottoesitteet.

Solteq on jättänyt hakemuksen Uuden Joukkovelkakirjalainan ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Nasdaq Helsinki Oy:n odotetaan ottavan Uuden Joukkovelkakirjalainan julkisen kaupankäynnin kohteeksi 5.10.2020 alkaen kaupankäyntitunnuksella ”STQJ600024”. Danske Bank A/S toimii Uuden Joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskun pääjärjestäjänä ja Borenius Asianajotoimisto Oy toimii Yhtiön oikeudellisena neuvonantajana.

Toimitusjohtaja Olli Väätäinen
    Puhelin: +358 50 557 8111
    Sähköposti: olli.vaatainen@solteq.com

Talousjohtaja Kari Lehtosalo
    Puhelin: +358 40 701 0338
    Sähköposti: kari.lehtosalo@solteq.com

Solteq on pohjoismainen IT-palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, joka on erikoistunut liiketoiminnan digitalisaatioon sekä toimialakohtaisiin ohjelmistoihin. Keskeisiä toimialoja, joista yhtiöllä on pitkäaikainen kokemus, ovat kauppa, teollisuus, energia ja palvelut. Solteq toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa. Yhtiön palveluksessa työskentelee 600 IT-alan ammattilaista.

Tärkeitä tietoja

MiFID II -tuotevalvonta / Ammattimaiset sijoittajat, hyväksyttävät vastapuolet ja ei-ammattimaiset sijoittajat kattava kohdemarkkina

Yksinomaan kehittäjän tuotteen hyväksymisprosessia varten, Uudelle Joukkovelkakirjalainalle määritellyn kohdemarkkinan mukaisesti:

(i) Uuden Joukkovelkakirjalainan kohderyhmään kuuluvat hyväksytyt vastapuolet, ammattimaiset asiakkaat ja ei-ammattimaiset asiakkaat, kuten määritelty direktiivissä 2014/65/EU (muutoksineen, ”MiFID II”); ja

(ii) kaikki jakelukanavat Uuden Joukkovelkakirjalainan jakelemiseksi ovat asianmukaisia.

Uutta Joukkovelkakirjalainaa myöhemmin tarjoavan, myyvän tai suosittelevan henkilön (”jakelija”) tulee huomioida kehittäjän määrittämä asiakaskohderyhmä. MiFID II:n piiriin kuuluvan jakelijan tulee lisäksi määrittää Uudelle Joukkovelkakirjalainalle oma asiakaskohderyhmä (joko ottamalla käyttöön tai tarkentamalla kehittäjän määrittämä asiakaskohderyhmä) ja määrittää tarkoituksenmukaiset jakelukanavat.

Lisätietoa

Tämän tiedotteen sisältämä tieto ei ole tarkoitettu julkaistavaksi tai levitettäväksi, kokonaisuudessaan tai osittain, suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa, Singaporessa tai Etelä-Afrikassa eikä muissa sellaisissa valtioissa tai muutoin sellaisissa olosuhteissa, joissa julkaiseminen tai levittäminen olisi lainvastaista. Tämän tiedotteen sisältämä tieto ei ole Uutta Joukkovelkakirjalainaa koskeva myyntitarjous eikä pyyntö ostotarjouksien saamiseksi, eikä Uutta Joukkovelkakirjalainaa myydä valtioissa, joissa myyntitarjous, ostotarjouspyyntö tai myynti olisi lainvastaista ilman rekisteröintiä, rekisteröintivaatimuksen poikkeusta tai rajausta siten kuin näistä säädetään kyseisen valtion arvopaperilainsäädännössä.

Tämä tiedote ei ole tarjous arvopapereiden myymiseksi Yhdysvalloissa. Uutta Joukkovelkakirjalainaa ei ole rekisteröity eikä sitä tulla rekisteröimään Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain, muutoksineen, (”Yhdysvaltain arvopaperilaki”) tai minkään Yhdysvaltain osavaltion soveltuvien arvopaperilakien mukaisesti, eikä sitä saa siten tarjota tai myydä suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa tai yhdysvaltalasille henkilöille (kuten tämä on määritelty Yhdysvaltain arvopaperilain nojalla annetussa Regulation S –säännöksessä (kukin ”yhdysvaltalainen henkilö”)) tai niiden lukuun tai hyväksi paitsi Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn soveltuvan poikkeuksen mukaisesti tai transaktiossa, johon Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimukset eivät sovellu.

Tämä tiedote ei ole tarjous Uudesta Joukkovelkakirjalainasta yleisölle Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Uutta Joukkovelkakirjalainaa koskevaa esitettä ei ole eikä tulla hyväksymään Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Näin ollen tämä tiedote on suunnattu ainoastaan (i) henkilöille, jotka ovat Yhdistyneen kuningaskunnan ulkopuolella, (ii) henkilöille, joilla on ammattimaista kokemusta sijoittamisesta Yhdistyneen kuningaskunnan vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Services and Markets Act 2000) (Financial Promotion) vuoden 2005 määräyksen (”Määräys”) 19(5) artiklan tarkoittamalla tavalla, (iii) Määräyksen 49(2) artiklan mukaisille korkean varallisuustason omaaville tahoille (high net worth entities) ja (iv) muille henkilöille, joille tiedote voidaan laillisesti antaa (kaikki edellä mainitut henkilöt yhdessä, ”relevantit henkilöt”). Kaikki tähän tiedotteeseen liittyvä sijoitustoiminta on ainoastaan relevanttien henkilöiden saatavilla ja siihen ryhdytään ainoastaan relevanttien henkilöiden kanssa. Kenenkään, joka ei ole relevantti henkilö, ei tule toimia tämän tiedotteen perusteella tai luottaa sen sisältöön.