08.07.2016

Solteq Oyj on solminut puitesopimuksen Musti ja Mirri -konsernin kaupan kokonaisratkaisun toimittamisesta Suomeen, Ruotsiin ja Norjaan

Solteq Oyj Pörssitiedote 8.7.2016 klo 13.10

Solteq on ottanut merkittävän askeleen kansainvälisen digitaalisen kaupan kasvupolullaan. Strateginen yhteistyö Musti ja Mirri Group Oy:n kaupan kokonaisratkaisun ympärillä alkaa.

Solteq Oyj on kertonut pörssitiedotteessaan 25.5.2016 uudesta kasvustrategiastaan, jonka keskiössä ovat digitaalinen kaupankäynti ja asiakaskokemuksen parantaminen. Merkittävä osa kasvusta tulee Suomen rajojen ulkopuolelta. Solteq Oyj ja Musti ja Mirri Group Oy ovat tänään allekirjoittaneet puitesopimuksen kaupan kokonaisratkaisun toimittamisesta Suomeen, Ruotsiin ja Norjaan.

Solteq Oyj ja Musti ja Mirri Group Oy ovat solmineet puitesopimuksen Musti ja Mirri-konsernin kaupan kokonaisratkaisun toimittamisesta Suomeen, Ruotsiin ja Norjaan. Solteqin ratkaisut perustuvat solteqlaisten toimialaosaamiseen sekä erikoistavarakauppaan erikoistuneeseen LS NAV -ohjelmistoon. Musti ja Mirri Group Oy on Pohjoismaiden suurin lemmikkituotteiden vähittäiskauppaketju, jolla on Ruotsissa ja Suomessa yhteensä yli 230 myymälää. Konserni avaa ensimmäiset myymälänsä Norjassa ensi syksynä. Osapuolet eivät kerro kaupan arvoa, mutta hanke on strategisesti merkittävä kummallekin yhtiölle.

Solteqin toimitusjohtaja Repe Harmanen kuvaa yhteistyön alkua näin: ”Musti ja Mirri on ketterä ja nopealiikkeinen yritys, jonka kasvuvauhti on kova. He halusivat strategiselle hankkeelleen kumppanin, joka on heidän tapaansa kasvuhakuinen ja nopea. Pääsimme sopimusneuvottelujen aikana antamaan ensimaun osaamisestamme, ja uskon että kaupan kova asiantuntemus yhdistettynä joustavuuteemme vei meidät maaliin.”

Solteq Oyj pitää tulosohjeistuksensa ennallaan, ja arvioi liikevaihtonsa kasvavan merkittävästi vuoden 2015 tasosta. Liiketuloksen ja liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan niin ikään kasvavan vuoden 2015 tasosta.

Repe Harmanen, CEO
    Puh 0400 467 717