04.11.2016

Moderni kassa ei ruuhkasta piittaa – Solteq uudistaa Heinon Tukun kassajärjestelmän

Pikatukkujen kassoilla koetaan Suomen ruuhkaisimpia hetkiä. Heinon Tukku panostaa asioinnin sujuvuuteen hankkimalla Solteqilta modernin kassajärjestelmän. Järjestelmä ei hyydy piikkiaikoinakaan ja pitää varmasti asiakas- ja hintatiedot ajan tasalla.

Asiakasta pitää pystyä palvelemaan laadukkaasti ja nopeasti pikatukkujen vaativassa kassaympäristössä. Asioinnin sjuvuuden lisäksi oikeat asiakas- ja hintatiedot, virheetön rahaliikenne ja luvanalaisiin tuotteisiin liittyvä viranomaiskäsittely ovat perusedellytyksiä.

– Haluamme palvella asiakkaitamme entistä paremmin kaikkina aikoina. Modernit kassat otetaan käyttöön kahden pikatukkumyymälän viidellätoista kassalla. Kassajärjestelmän toimittaa Solteq, jonka kanssa olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä. Uusi ratkaisu päivittää kokonaisuutta ja vastaa yhä paremmin asiakaspalvelutilanteiden haasteisiin, kertoo Heinon Tukun tietohallintojohtaja Päivi Jänne.

Ratkaisuksi valikoitui uusinta teknologiaa edustava Heads POS -kassajärjestelmä, joka pitää tiedot reaaliajassa yhtenäisinä myös toiminnanohjausjärjestelmän kanssa. Hallintaakin saadaan keskitettyä, eli myymäläkohtaisen infran tarve pienenee.

– Tämä tuo nopeutta ja luotettavuutta asiakaspalvelutilanteisiin, mikä auttaa sekä Heinon Tukun työntekijöiden että asiakkaiden arkea, kertoo Instore-liiketoimintayksikön johtaja Ari Saapunki Solteqista.

– Heinon Tukku on meille pitkäaikainen asiakas ja ratkaisumme ovat laajasti tukemassa heidän liiketoimintaansa. On erityisen hienoa, että pääsemme mahdollistamaan heille kassaratkaisun modernisoinnin. Ratkaisu mahdollistaa jatkossa myös entistä monimuotoisemmat kassapalvelut.

Seuraavan sukupolven kaupan kokonaisjärjestelmä Heads Retail on suunniteltu reaaliaikaiseksi, nopeaksi ja luotettavaksi suurellakin volyymilla. Koko tuotteen kehityksen kulmakivi on versionhallinta. Kaikilla asiakkailla on aina sama ja uusin versio käytössä sekä työkalut automaattipäivitysten tekemiseen. Erillisiä päivitysprojekteja ei tarvita jatkossa Heinon Tukussakaan. Ylläpidosta saa täyden hyödyn maksamatta ylimääräistä.

Päivi Jänne
    Tietohallintojohtaja, Heinon Tukku Oy

Ari Saapunki
    Director, Instore, Solteq Oyj
    040 5455 470

Heinon Tukku harjoittaa päivittäistavaroiden tukkukauppaa ja maahantuontia valtakunnallisesti. Yhtiöllä on pikatukut Helsingissä ja Vantaalla, toimitustukut Espoossa ja Kuopiossa sekä myyntikonttoreita ympäri Suomea.