01.03.2016

Keskitymme entistä voimakkaammin digitaaliseen kaupankäyntiin ja myymme huolto- ja kunnossapitojärjestelmiä toimittavan tytäryhtiömme

Solteq on voimakkaasti kasvava monikanavaisen ja digitaalisen kaupankäynnin näkemyksellinen asiantuntija ja palvelukumppani.

Kerroimme viime syksynä keskittyvämme toiminnassamme monikanavaisen ja digitaalisen kaupan ratkaisujen alueella toimimiseen Suomessa, Ruotsissa sekä globaalien asiakkaiden kanssa laajemminkin. Nämä elementit muodostavat Solteqin strategian kärjen. Solteq on valmis strategian toteuttamiseen paitsi kasvamalla orgaanisesti myös yritysostoilla ja liiketoimintamyynneillä.

Solteq on allekirjoittanut sopimuksen, jolla se myy huolto- ja kunnossapitojärjestelmiä toimittavan tytäryhtiönsä, MainIoT Software Oy:n koko osakekannan IFS-konsernille. Kaupan myötä Solteq keskittyy entistä voimakkaammin monikanavaiseen ja digitaaliseen kaupankäyntiin.

”Olen erittäin tyytyväinen, että pääsimme IFS:n kanssa sopimukseen osakekaupasta. Vuosien panostuksemme alueelle jatkuu erinomaisessa yhtiössä, jonka strategia tukee täydellisesti MainIoT:n strategiaa. Henkilöstön, asiakkaiden ja tulevaisuuden kannalta tämä oli mielestäni paras mahdollinen seuraava vaihe yhtiölle. Samalla mahdollistetaan meidän keskittyminen ydinstrategiaamme.”, toteaa Solteq Oyj:n toimitusjohtaja Repe Harmanen.

Solteq on digitaalisen kaupankäynnin asiantuntija. Saman katon alta saat kokonaisratkaisut monikanavaiseen kaupankäyntiin: taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka – toimitusketjun ohjaamisesta digitaaliseen markkinointiin. Meillä on intohimoa toimittaa asiakkaillemme odottamaton – nopeasti muuttuvassa maailmassa tarvitset kumppanin, joka toimittaa sinulle tänään sen, minkä tarvitset huomenna. Työllistämme 500 asiantuntijaa kolmessa eri maassa ja teemme toimituksia  Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan, Aasiaan ja Australiaan. Vuositason liikevaihtomme on 68 miljoonaa euroa.